Moster Gia och mys...

I fredags så var vi hem till mormor och morfar och hälsade på en sväng efter att mamma hade slutat jobba. Jag försökte få plats i soffan hos mamma och morbror...(alltså mammas lille bror) när de tittade på tv, Gia låg oxå i soffan. Det var ont om plats, så det var bara att lägga sig över alla för att få plats.

 
 

Igår lördag så lämnade mamma och pappa mig hemma själv på morgonen i två timmar för jag vägrade titta upp under täcktet när de skulle gå. * men vad tror dom kl 8 på morgonen??*
Sen kom moster Gia och var hemma hos mig hela dagen. (morfar, mormor och morbror skulle vist bort)
Tycker det är jätte kul att få vara med Gia, men hon vill inte leka mycket som mig.... *synd*
När jag var på fotbollsplanen och lekte så låg Gia på håll och höll koll på mig... 

   
   


Vi var även i lekparken och lekte...men det var ruskigt när mamma gungade....hon gungade juh för HÖGT, så jag blev rädd att hon skulle trilla av och det vill jag juh inte....
Jag skällde på henne att hon skulle stanna gungan, men hon bara skrattade åt mig....jag tror inte att hon fattade va orolig jag blev....så jag började bita tag i hennes byxor och försökte dra så hon skulle stanna.... mamma han som tur var stanna innan hon trillade.... *tänk att man alltid ska behöva oroa sig för henne*
Jag åkte faktiskt rutschkana igår oxå, det var inte nå vidare skoj faktiskt, men jag åkte hela vägen ner, Gia fuskade och hoppade ur efter halva vägen. *Fuskis*

Efter det så gick vi hem och myste, vi somnade i sked alla fyra. Det var jätte mysigt. Jag fick till och med ligga nära Gia utan att hon blev trött på mig. (jag fatar inte varför jag inte kan få ligga på henne och sova faktiskt, det blir juh varmare så.)

 

Idag söndag har vi myst hela dagen, jag fick sovmorgon för mamma och pappa var väldigt trötta i dag, mamma klagade på huvudvärk. *vet inte varför, men de kom hem sent iaf.*
Jag älskar när mamma och pappa inte har en massa och göra utan bara myser med mig hela tiden i soffan eller sängen. Helt underbart!! *det är så det ska vara*

 

Nu ska vi strax åka upp till stallet för det har äntligen slutat regna... tror att Paschall ska med ut på en promenad, tyckte mamma sa nåt om det...bara det inte börjar regna igen...är faktiskt inte nå vidare förtjust i regnväder...*ryser*

Nu verkar det som om mamma gör sig i ordning för stallet, så det är väl bäst att man skyndar sig ut i hallen så de inte lämnar mig hemma...

Puss puss på er /Tequila


image38

...Njut av dagen som om det alltid vore den sista...

Kommentarer
Postat av: Denna dära

Hoho, vad söt den stora bilden var! klem

2007-05-14 @ 13:52:01
Postat av: Emilia

Åh vad söt hon är! Riktigt bildskön :) Nu kommer jag givetvis följa Tequilas blogg i fortsättningen! kram kram!

2007-05-15 @ 23:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0