Min första blogg så alla nära och kära kan följa mina hyss!!!

I helgen har det varit riktigt roligt. Jag har varit hemma hos mormor både fredag och lördag. Jag har försökt få igång moster Gia och busa med mig, men det har inte gått nå vidare.
Mamma och pappa skulle juh så klart dricka vin BÅDA kvällarna, så vi var tvugna att gå hela vägen hem mitt i natten. Men jag fick gå löst hela vägen hem, så det var helt okey. Mamma och pappa tyckte nog att det tog lite tid ibland, men det luktade juh så gott över allt.  Men det var tur att de hade med mig så jag kunde skydda dem om det behövdes.

   


Det har varit skönt i helgen för mamma har varit ledig HELA helgen, det är hon aldrig annars, så jag har fått sovmorgon, *äntligen*. Jag har fått lega o myst med mamma o pappa hela mornarna, under täcket så klart. *underbart* O sen har vi ätit frukost tillsammans, men jag får inte sitta vid bordet. Jag brukar äta klart innan dem så jag sitter och stirrar på dem för att förska få något. (men det funkar inge vidare)

Mamma här även rensat sin garderobb i helgen, så då skulle hon juh så klart prova lite kläder på mig. *jag är för snäll för mitt eget bästa i bland* Det slutaade med att jag fick två klänningar och ett party linne. Jag var faktiskt riktigt snygg.

 
 


I  går (söndag) var vi i stallet hela familjen. Det är jätte skönt, för mamma ser till att pappa fixar inne i stallet och mockar o så, medans mamma står ute och håller på med Paschall. (Paschall är en stor prickig hund på 28 år, men mamma säger att det är en häst.)
När de gör det passar jag på att strossa om kring på gården, jag brukar alltid hitta en massa skojiga saker att stoppa i munnen. Igår testade jag att käka lite hår från Paschall som mamma hade bortstat av från honom. Mamma sa till mig att sluta med det där, och då var juh pappa självklart tvungen att komma ut och titta vad jag gjorde, så när jag började gräva i gödselstacken såg han juh så klart det oxå. Jag avslutade då min upptäcksfärd och solade lite precis utan för inången till stallet så jag hade full kontroll på både mamma och pappa.
Vi var även ute i skärgården och fikade, värsta mysigt att få vara med på allt de gör.



Idag har både mamma och pappa jobbat på eftermiddagen, så pappa lämnade mig hos morfar på jobbet. Jag försökte charma gubbarna där för att få godis, men jag tror mamma har sagt att de inte får ge mig en massa godis. *det tycker jag inte om* Men morfar har en godis låda till moster Gia, så jag brukar få smaka av honom iaf.
När morfar slutade jobbet följde jag med hem till mormor och till mammas bror Adam, det är MIN MORBROR faktiskt. Vi åkte ut i skogen och träffade mormor och morfars jaktkompisar, jag hörde att det var en av gubbarna som hade en dotter som oxå hade en Amstaff. (en sån som jag är) Men den var tydligen värsta jobbig och var alltid över allt. Gubben tyckte jag var jätte snygg och lugn. *mallig*
Jag och moster hittade en död älg i skogen som vi drog och smaskade på, ända tills människorna såg vad vi gjorde. Det var jätte roligt.
När mamma kom för att hämta mig så pussade jag henne jätte mycket i ansiktet, och mormor och morfar skrattade åt henne för hon fattade juh inte vad jag hade gjort för bara några timmar sedan. Hihi!!..
Så när vi möte pappa så sa mamma till pappa att jag ville ha en massa pussar, bara för att reta pappa. *jätte kul*

Nu ska jag lägga mig och sova för imorgon ska vi till vetrinären och kolla mina höfter, för päronen tycker att jag går lite dåligt i bland....men det är nog bara för att jag får träningsvärk.

Påtal om träningsvärk föresten så simmade jag mina första simtag idag efter att vi hade varit i stallet. Jag brukar bara gå ut i vattnet tills att jag precis når botten fortfarande.
Men jag fick så mycket beröm av mamma och pappa, så idag vågade jag simma ut en bit för att hämta pinnen...
Det syndes att mamma och pappa var jätte stolta!!!!

Natti natti på er alla två och fyr benta!!

puss från Tequila!!

Kommentarer
Postat av: Denna dära

Hej Sötisar! Ja, den här sidan måste uppdateras OFTA så jag har något att göra när det är dötid på jobbet ;) Wiie, snygga bilder på Tequila i kläder, hehe.. Näe, fy bubblan vad jag saknar er, men nu är det bara 32 dagar kvar *fniss* snart hemma o stökar runt i era liv igen. Love u. Puss Pam

2007-05-08 @ 14:34:08
Postat av: Farfar

Hur mår du lilla korven.Jag har varit och tittat i högborgen där Janne(Flach)Nilsson STCC bilar står det var en upplevelse. HA DE

2007-07-26 @ 23:09:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0